bt overdose

"Din sønn har tatt en overdose".

Lederen for Rusakutten, Anne-Ma Stokken (53), fikk beskjeden alle foreldre frykter.
— Det er viktig for meg at dette ikke blir en lidelseshistorie, men en historie om håp, sier Anne-Ma Stokken.

Hun tar imot oss på den nye Rusakutten, i etasjen over nye Legevakten i Solheimsviken. Stolt viser hun frem de moderne og romslige lokalene, som ifølge henne gjør hverdagen enklere og tryggere for både pasienter og ansatte.

Anne-Ma Stokkens historie er hentet fra Bergens Tidende: Les mer her:

Hjelp der du bor

Et landsdekkende kart med ressurser for pårørende.
Vi har laget en karttjeneste hvor du kan søke opp din kommune og finne linker til hjelpetiltak for pårørende i ditt nærområde, samt regionale og nasjonale støttetiltak.

Ny fagbok om pårørende
Pårørende til pasienter og brukere som mottar kommunale helse- og omsorgstjenester, yter daglig en betydelig innsats overfor sine nærmeste. Det er imidlertid uklart hvilke rettigheter og plikter som er tillagt pårørenderollen, sier Siri Tønnesen og Bente Lilljan Lind Kassah, begge forskere innen helsefag.

Barn & unge

Barn som nærmeste pårørende
Alvorlig sykdom i familien påvirker alltid barn og unge, enten det er foreldre, søsken eller andre nære som er blitt syk. Barn og unge må inkluderes tidlig når en de står nær blir alvorlig syk. Barn skånes ikke ved å bli holdt utenfor.

TILBAKEMELDINGSSKJEMA

Fyller du ut skjemaet hjelper du oss
med utvikling av denne nettsiden!