nedre eiker birgit solberg

På Nedre Eiker kommunes nettsider henviser de til Pårørendesenteret
marie
Marie Rein Bore
«All god informasjon til pårørende er viktig å få fram. Kommunen gjør det vi kan, og har i tillegg PårørendeSenterets informasjonssider som et supplement. Det er en god løsning», sier Birgit Solberg (bildet), seniorrådgiver i etat helse og omsorg, Nedre Eiker kommune.

All god informasjon til pårørende er viktig å få fram.

Hun sier at mange søker på kommunens nettsider. Kommunen har oppgradert sine nettsider i 2016, og har satset på nettsider som er bedre for publikum, med relativt lite tekst og til gjengjeld mange gode søkemuligheter.

Siden til PårørendeSenteret har blitt vist 85 ganger siden kommunens nye nettsider ble lansert etter påske i år.

«Hvordan fikk du ideen om å henvise direkte til PårørendeSenteret?»

«Kommunen fikk en henvendelse per epost, med informasjon om PårørendeSenteret. Vi syntes informasjonen på Pårørendesenterets nettside var nyttig og viktig, og sørget for at opplysningene kom inn på våre nettsider. Vi synes det er viktig å opplyse pårørende i kommunen om mulighetene de har til informasjon og hjelp.»

Pårørende er en viktig ressurs både for den som trenger hjelp, og for helsetjenestene. Rundt om i kommunene er det mange syke og andre som trenger omsorg, og vi vet at pårørende gjør en stor innsats døgnet rundt.

«Å være pårørende kan dessuten være en utfordrende situasjon i seg selv: I tillegg til å gi omsorg til den som trenger det, berøres egne tanker, følelser og hverdagsliv. PårørendeSenterets nasjonale tilbud kan bidra til å ivareta deres behov», sier Birgit Solberg.

For 19 år sidan blei Andreas Wiese og Line Lindsetmo foreldre til Frida og det meste blei annleis.

TILBAKEMELDINGSSKJEMA

Fyller du ut skjemaet hjelper du oss
med utvikling av denne nettsiden!
norgeskart web

FINN HJELP OG FELLESSKAP DER DU BOR

I vår landsdekkende karttjeneste finner du
gode hjelpetiltak lokalt og nasjonalt.