20 a%cc%8arsfeiring

Pårørendesenteret feirer 20 års jubileum

Selv om Pårørendesenteret.no ble lansert i februar 2017, har arbeidet som danner grunnlaget for denne siden pågått mye lenger.
8e965a 969b2d043e8e4e75ace590f8c3986e51 mv2 d 1296 1298 s 2
Kristin Lyse
Webmaster
19. august 1998 åpnet Stiftelsen Pårørendesenteret dørene i Stavanger. Marit Paulsen som startet det hele ønsket å arbeide for bedre helse og livskvalitet til pårørende av psykisk syke og rusmiddelavhengige.

Siden da har stiftelsen vokst i både størrelse og formål. I dag er tilbudet diagnoseuavhengig og begrenser seg ikke lenger bare til pårørende i Stavangerområdet. Med introduksjonen av Pårørendeprogrammet.no og senere Pårørendesenteret.no ble hjelpetilbudet utvidet til å gjelde for både pårørende og fagfolk over hele landet.

I anledning 20 års jubileet vil vi, fram til jubileumsfesten 10. september, publisere artikler som kaster et blikk på aktiviteten som finner sted på Senteret i dag og veien som har ført oss hit. Sakene blir samlet på en egen side. Denne finner du ikke i menyen, men den har fått hedersplass på hjemmesiden vår fram til festen. Du kan også finne artiklene ved å klikke på denne linken.

Takk til alle som har gjort arbeidet vårt mulig, gjennom samarbeid, tilskudd, innspill og tillit.

Etter Tina Jørgensen forsvann og deretter blei funne drepen hausten 2000 gjekk det fleire månadar før nokon i hjelpeapparatet tok kontakt med familien, fortel Torunn Austdal Rasmussen.

FILMARKIVET

Her finner du korte undervisningsfilmer laget av praktikere, pårørende og forskere. De fleste filmene avslutter med drøftingsoppgaver.

HJELP DER DU BOR

I vår landsdekkende karttjeneste finner du gode hjelpetiltak lokalt og nasjonalt.
Vipps: 523 001
Ris eller ros?