m%c3%b8tte politikerne

PårørendeSenteret møtte politikerne

Fredag stilte Stavanger-politikere opp for å høre hva PårørendeSenteret og andre organisasjoner hadde å si om budsjettforslaget for neste år.
marie
Marie Rein Bore
Fra venstre: På bildet sitter Arnhild Skretting (Sp), og deretter Bjarne Aspelund (Pp), Per Thorbjørnsen (V), Bjørg Tysdal Moe (KrF), og John Peter Hernes (H).

Fra PårørendeSenteret stilte erfaringsformidler Eli Nessa og daglig leder Liv Nordbø Kleppe.

«I dag vet vi at pårørende er en del av løsningen på de enorme helse- og omsorgsutfordringene framover. For at vi skal kunne yte vårt beste og være den støtten og hjelpen vi ønsker å være, så må vi få den oppbakkingen vi trenger, og møte fagfolk som tar seg tid til støtteapparatet rundt pasienten», sa Eli Nessa.

«Stavanger kommune har vært en stor bidragsyter til senteret.  Men beløpet har stått på stedet hvil i en rekke år samtidig som pårørende bruker senteret mer og mer», sa Liv Nordbø Kleppe.

Stavanger kommune har vært en stor bidragsyter til senteret.  Men beløpet har stått på stedet hvil i en rekke år samtidig som pårørende bruker senteret mer og mer.

Politikerne hadde mange spørsmål, og takket også for det arbeidet PårørendeSenteret gjør til det beste for folk i kommunen.

Marianne Nilsen frå Karmøy vaks opp med ei mor som ofte var sjuk og som sleit med store smerter. Men den vesle jenta ante ikkje kva som låg bak. Tidleg byrja ho å tykkja synd i mora, og ho kvidde seg for å gå ut or huset og la henne vere åleine.

FILMARKIVET

Her finner du korte undervisningsfilmer laget av praktikere, pårørende og forskere. De fleste filmene avslutter med drøftingsoppgaver.

HJELP DER DU BOR

I vår landsdekkende karttjeneste finner du gode hjelpetiltak lokalt og nasjonalt.
Vipps: 523 001
Ris eller ros?