← Gå tilbake

20%20a%CC%8Arsfeiring

Pårørendesenteret feirer 20 års jubileum

Selv om Pårørendesenteret.no ble lansert i februar 2017, har arbeidet som danner grunnlaget for denne siden pågått mye lenger.
19. august 1998 åpnet Stiftelsen Pårørendesenteret dørene i Stavanger. Marit Paulsen som startet det hele ønsket å arbeide for bedre helse og livskvalitet til pårørende av psykisk syke og rusmiddelavhengige.

Siden da har stiftelsen vokst i både størrelse og formål. I dag er tilbudet diagnoseuavhengig og begrenser seg ikke lenger bare til pårørende i Stavangerområdet. Med introduksjonen av Pårørendeprogrammet.no og senere Pårørendesenteret.no ble hjelpetilbudet utvidet til å gjelde for både pårørende og fagfolk over hele landet.

I anledning 20 års jubileet vil vi, fram til jubileumsfesten 10. september, publisere artikler som kaster et blikk på aktiviteten som finner sted på Senteret i dag og veien som har ført oss hit. Sakene blir samlet på en egen side. Denne finner du ikke i menyen, men den har fått hedersplass på hjemmesiden vår fram til festen. Du kan også finne artiklene ved å klikke på denne linken.

Takk til alle som har gjort arbeidet vårt mulig, gjennom samarbeid, tilskudd, innspill og tillit.

Familiemedlemmet tok opp rundt 5,5 millioner kroner i «Trine» og ektemannens navn. Ekteparet i sekstiårene risikerer nå å måtte selge huset og gå personlig konkurs.