← Gå tilbake

M%C3%B8tte%20Politikerne

PårørendeSenteret møtte politikerne

Fredag stilte Stavanger-politikere opp for å høre hva PårørendeSenteret og andre organisasjoner hadde å si om budsjettforslaget for neste år.
Fra venstre: På bildet sitter Arnhild Skretting (Sp), og deretter Bjarne Aspelund (Pp), Per Thorbjørnsen (V), Bjørg Tysdal Moe (KrF), og John Peter Hernes (H).

Fra PårørendeSenteret stilte erfaringsformidler Eli Nessa og daglig leder Liv Nordbø Kleppe.

«I dag vet vi at pårørende er en del av løsningen på de enorme helse- og omsorgsutfordringene framover. For at vi skal kunne yte vårt beste og være den støtten og hjelpen vi ønsker å være, så må vi få den oppbakkingen vi trenger, og møte fagfolk som tar seg tid til støtteapparatet rundt pasienten», sa Eli Nessa.

«Stavanger kommune har vært en stor bidragsyter til senteret.  Men beløpet har stått på stedet hvil i en rekke år samtidig som pårørende bruker senteret mer og mer», sa Liv Nordbø Kleppe.

Stavanger kommune har vært en stor bidragsyter til senteret.  Men beløpet har stått på stedet hvil i en rekke år samtidig som pårørende bruker senteret mer og mer.

Politikerne hadde mange spørsmål, og takket også for det arbeidet PårørendeSenteret gjør til det beste for folk i kommunen.

Familiemedlemmet tok opp rundt 5,5 millioner kroner i «Trine» og ektemannens navn. Ekteparet i sekstiårene risikerer nå å måtte selge huset og gå personlig konkurs.