14. august 2017

Pårørendeseminar på Sola 29.–30. september

Stiftelsen Psykiatrisk Opplysning har, med støtte fra Helsedirektoratet, arrangert Pårørendeseminaret siden 1995. ​Seminaret er et viktig møtested for brukere, pårørende og helsepersonell.
Hotellet
Slik presenteres programmet for Pårørendeseminaret på Psykopp sin hjemmeside:

Å være pårørende kan være en utfordring. Det kan være krevende og belastende når livet dreier seg om engstelse for sine nærmeste. Angst for selvmord, skader og sorg over tapte muligheter er tungt å leve med. Pårørende trenger kunnskap, omsorg og forståelse, og derfor ønsker vi å sette fokus på dette.

I programmet har vi valgt å sette søkelyset på pårørendes situasjon i dag. Vi vil være innom tema som medisiner – virkning/bivirkninger, rettigheter, ny tvangslovgivning, fysisk helse hos personer med psykisk sykdom, aktivitet og god ernæring, i tillegg til kunnskap og muligheter.

Hensikten med Pårørendeseminaret er å øke kompetanse innen områder som er viktige for pårørende, i tillegg til å gi den enkelte et pusterom i hverdagen. Vi har laget gode pusterom i programmet slik at du kan nyte et spa, koble av og få påfyll av energi. Du kan ta en tur langs den flotte Solastranden.

Sola Strandhotell har en særpreget stil, atmosfære og ærverdighet som har kjennetegnet hotellet i snart 100 år. Personalet gjør alt for at du skal få et minnerikt opphold, med gjestfrihet og personlige opplevelser.

Velkommen til Solaseminaret 2017. Vi gleder oss til å se dere. Vel møtt!
thumb4195

​Liv Nordbø Kleppe