Kursportal_1440
Bethi Dirdal Jåtun
Publiseringsdato: 19.08.20

Ingvard Wilhelmsen gjester Pårørendekonferansen 2020

Den 23. september er Ingvard Wilhelmsen en av foredragsholderne under årets Pårørendekonferanse som streames 23. september.
Wilhelmsen er kjent for sine humoristiske skråblikk på bekymringene våre, grubleriene og tankene vi gjør oss om oss selv og andre. På Pårørendekonferansen står naturlig nok den pårørendes rolle sentralt, og Wilhelmsen sier blant annet:

– Er du pårørende til en som har problemer, så må du være på plass i ditt eget liv. Først og fremst. Noe av det beste vi kan gjøre for andre mennesker er at vi klarer oss selv. For det er ikke noe vits i at du ikke klarer deg. For det som vi alle må tåle enten vi er pårørende eller rammet av en sykdom eller hva det er for et problem vi er borti – vi skal tåle livets usikkerhet.

Mer om dette får du altså i Wilhelmsens foredrag på Pårørendekonferansen 2020 den 23. september. Av andre foredragsholdere kan nevnes Kari Dyregrov som har forsket på traumatisk død - narkotikarelatert død, selvmord, mord, plutselig barnedød, ulykker og terror - med fokus både på etterlatte og hjelpeapparatet. Assisterende helsedirektør Espen R. Nakstad blir også med i tillegg til flere spennende foredrag og gjester i studio.

Har du ikke anledning til å se konferansen direkte kan du likevel melde deg på og får et passord slik at du kan logge deg inn fram til ut dagen 27. september.

Meld deg på i dag. Konferansen koster kun kr 800,- for fagpersoner, kr 200,- for studenter og pårørende. Program og påmelding finner du her.

Flere aktuelle saker

← Gå tilbake

Tips & råd - BU

I 2007 byrja den livsglade, sjølvstendige og strukturerte kona hans å endra seg. I åra som følgde blei ho stadig meir humørsjuk og mistenksam.