24. juni 2021

Konferansen 2021: Påmeldingen i gang

Over 200 har allerede meldt seg på årets pårørendekonferanse som strømmes 22. september. Du kan melde deg på som gruppe opp til fem, ti, eller over ti personer, eller som enkeltperson enten du regner deg som pårørende eller fagperson.
Pa%CC%8Ar%C3%B8rendekonferansen%202021

– På grunn av koronasituasjonen ble fjorårets Pårørendekonferanse for første gang arrangert digitalt, noe som gjorde at vi nådde mye lengre ut. Vi fikk ikke minst langt flere pårørende med oss, sier leder for konferansen, Unn Birkeland som altså også i år gjør det enkelt for pårørende og fagfolk over hele landet å få med seg konferansen som går på lufta 22. september.

Hun legger til at billetten for pårørende holdes på samme lave nivå som i fjor og håper at enda flere pårørende vil logge seg på årets konferanse, der tema er «Bærekraft – kraft til å bære».

Kjente navn

– Det er viktig for oss å få med de pårørende i tillegg til fagfolk som har pårørendeperspektivet som en del av arbeidshverdagen sin, påpeker Birkeland som har flere kjente navn på blokka.

Helse- og omsorgsminister Bent Høie kommer for å dele ut prisen «Årets Pårørendekommune», og blant foredragsholderne er tidligere håndballspiller Anja Hammerseng-Edin, komiker Terje Sporsem, filosof Einar Øverenget og psykiater Anne Kristine Bergem.

Arrangører

De påmeldte kan i tillegg til sendingen 22. september også logge seg på for å se ulike sekvenser eller hele konferansen på nytt igjen fram til og med 29. september.

Det er Stiftelsen Pårørendesenteret, der Unn Birkeland er daglig leder, som sammen med KS, kommunenes sentralforbund, Nettverk for pårørendeforskning, UiS, VID vitenskapelige høyskole, Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon og Sanden Media står bak den årlige pårørendekonferansen.

Gjester i studio

Birkeland kommer til å lede sendingen fra studio sammen med psykiater Anne Kristine Bergem.

I tillegg til foreleserne blir det også gjester i studio der både pårørende, fagfolk og forskere er representert.

– Konferansedeltakerne kan også sende inn spørsmål og kommentarer til de ulike foredragsholderne undervegs, påpeker Birkeland som understreker at det ikke er ubegrenset med plasser selv om konferansen kjøres digitalt. Hun oppfordrer alle interesserte om å sikre seg plass snarest. Prisen er 200 kroner for pårørende og studenter og 800 kroner for fagfolk.

Program og priser:

Mer om programmet finner du her
Påmelding og priser, gå inn her

Bethi

​Bethi Dirdal Jåtun