Pa%CC%8Ar%C3%B8rendekonferansen

← Gå tilbake

Bethi%207_1_17%20svhv
Bethi Dirdal Jåtun

Meld deg på høstens digitale Pårørendekonferanse

Som pårørende betaler du kun kr 200,- for å logge deg på årets digitale Pårørendekonferanse som streames onsdag 23. september. I et variert og spennende oppsett møter du blant annet pårørende som deler sine erfaringer.
Temaet for åretes Pårørendekonferanse er «Hverdag», og i tillegg til foredrag fra pårørende, aktuelle fagfolk og forskere, blir det mange spennende gjester.

Nye muligheter

Daglig leder av Pårørendesenteret, Unn Birkeland, vil i år som tidligere år lede konferansen, denne gangen fra studio.

Som pårørende betaler du kun kr 200,- for å logge deg på årets digitale Pårørendekonferanse onsdag 23. september.

– Vi gleder oss veldig til å prøve ut det digitale formatet med de nye mulighetene det gir, sier Birkeland som understreker at det ikke er ubegrenset med plasser selv om konferansen kjøres digitalt. Hun oppfordrer derfor interesserte om å være tidlig ute med å melde seg på.

Kjente forelesere

Av forelesere kommer Kari Dyregrov som har forsket på traumatisk død - narkotikarelatert død, selvmord, mord, plutselig barnedød, ulykker og terror - med fokus både på etterlatte og hjelpeapparatet. Dyregrov har også vært prosjektleder i en rekke forskningsprosjekter, deriblant «Etterlatte etter Utøya-terroren 2011».

Ph.d. kandidat i medisin og helsevitenskap Fanny Alexandra Jakobsen vil ta for seg hvordan helsepersonell og pårørende samarbeider i hverdagsrehabilitering og hvordan voksne barn erfarer familieaktiviteter når deres foreldre får funksjonsnedsettelser, og Solveig Bartun Rob og Morten Samuelsen deler sine erfaringer som pasient og pårørende gjennom foredrag, sang og refleksjoner. Dette er bare noe av det du får denne dagen.

Kan se senere

– Dersom man ikke har anledning til å se konferansen direkte, kan man likevel melde seg på for å logge seg på senere. Streamen vil ligge ute noen dager, opplyser Birkeland.

Påmeldingsskjema til Pårørendekonferansen 2020 onsdag 23. september finner du her.
Mer om Pårørendekonferansen finner du her.

← Gå tilbake

For snart to år sidan fall 22 år gamle Jørgen ned i skinnegangen mellom T-banen og perrongen i Oslo. På tur for å støtte fotballaget sitt.