Kursportal_1440
Kursportal_1440_hover
20. november 2020

UngePårørende.no: Nå med nattmodusfunksjon

UngePårørende.no, Pårøresenterets tilbud til unge pårørende, ble i dag lansert med nattmodusfunksjon, slik at barn og unge lettere skal kunne benytte seg av siden uten at andre nødvendigvis trenger å merke det.
Illustrasjon%20-%20Nightshift%20-%20Bred
Nattmodusen gir en ekstra trygghet til barn og unge som er opptatt av at ikke andre skal vite at de er inne på UngePårørende.no. Nå kan de lettere lese, skrolle eller skrive brev og meldinger mens de sitter på skolebussen, i et hjørne hjemme i stua eller andre steder uten å frykte at de blir «oppdaget».

Trygt, sikkert og privat

Å gå over til nattmodusen av siden, framstår som en mer rolig og neddempet utgave, selv om både bilder og tekst er nøyaktig de samme som på «dagversjonen» av siden.

– Å bruke UngePårørende.no skal kjennes trygt, sikkert og privat for de barn og unge som er inne. Nattmodus er et tiltak for ytterligere å styrke denne profilen, sier daglig leder av Pårørendesenteret, Unn Birkeland.

For å få siden i nattmodus, klikker man enkelt på en knapp av en måne til venstre på siden. Denne omgjøres da til en sol som tar deg tilbake til vanlig modus når det måtte være ønskelig.

Å bruke UngePårørende.no skal kjennes trygt, sikkert og privat for de barn og unge som er inne. Nattmodus er et tiltak for ytterligere å styrke denne profilen.

Hurtig-exit

UngePårørende.no har også en knapp for «hurtig-exit», slik at brukerne kan komme seg raskt ut av siden, - også det et ekstra trygghetstiltak for brukerne.

Sjekk UngePårørende.no her

Ellipse%2035