BOK%20Solskinn%20i%20helvete

← Gå tilbake

Ny bok: «Solskinn i helvete»

Anita Aanonsen Jernquist forteller sin historie som begynte i 2013 da sønnen Espen på 20 ble alvorlig syk med aggressiv blodkreft.
Hun fant ingen pårørendehistorier om temaet, noe som kunne gi trøst og inspirasjon i en svært vanskelig tid, og begynte derfor selv å skrive dagbok, noe hun gjorde gjennom hele sykdomsperioden.

Håpet hennes er at boken, «Solskinn i helvete» skal bidra til at noen finner lys i tunellen når det ser som mørkest ut.

Anita Aanonsen Jernquist (f.1962) er utdannet kjemiingeniør, daglig leder i Agder Renovasjon IKS, og har arbeidet i avfallsbransjen siden 2007. Hun har to sønner, Erik og Espen Fremmerlid, og bor i Arendal sammen med sin mann Dag Tore Jernquist.

En leser skriver: «Forfatteren fanget meg på første side, og jeg leste hele boka på direkten. Forfatteren skriver på en måte som nesten griper fysisk tak i meg. Anita Aanonsen Jernquist balanserer mesterlig når hun formidler håp og håpløshet. Budskapet er krystallklart: Selv om mange mennesker kjemper forgjeves mot kreftsykdom, er det håpet vi må holde fast ved. Ganske utrolig at man kan få en god følelse av å lese ei bok om kreft.»

Boka kan kjøpes på gaveca.no. 25 kroner av hver solgte bok går til Kreftforeningen.

← Gå tilbake

Åse Wrålsens mann og sønn har begge til dels store hørselshemminger, noe som gir kommunikasjonsutfordringer ikke bare i forhold til å høre, men minst like mye i forhold til å høre til.